Sjukperiod

16.09.2019
Har varit sjuk och är inte riktigtbra fortfarande. Det känns som både fysiskt och psykiskt. Kroppen är så där orkeslös, armarna bara hänger, ögonen och sinnet är trötta. Hur mycket jag än sover så är jag trött. Får se vad detta leder till. Tanken är att gå till jobbet i morgon. Blir de inte bättre får jag ta kontakt med VC. 

Annas är det som vanligt här, mina tjejer har varit hos sin pappa och kommer i morgon. Oscars tjejer var här till i fredags. Det är ju lugnare när vi delar upp dem lite mer. Dem är väldigt olika och det som finns att hjälpa dem med blir mer tydligt när dem är här bara två i taget. Min stora tjej har insett att vi måste göra läxor. Det snacket och den kvällen var inte rolig. Däremot fick hon lego av Oscars föräldrar i födelsedagspresent så hon har också fått utvecklas med det. Min lilla tjej är i en lugn period nu, hon hänger med mest och får såklart ibland utbrott men bestämd karaktär. Oscars stora dotter vill gärna titta på film, märks och mer när våra barn är här samtidigt, då pratas det nästan inget alls om film. Vi har bestämt att kvällen gärna får ha inslag av lite film men inte precis innan dem ska sova, så deras huvud får slappna av lite innan de ska lägga sig. Dem får inte heller titta precis när dem kommit hem. Helst vill vi att dem försöker leka något eller röra på sig, helst på eget initiativ. Oscars lilla är i 3-årsfasen. Mycket vilja och bestämdhet. Dem är också väldigt kramiga, kramas mer än mina tjejer. Dem är faktiskt väldigt olika men tycker i stort om lika saker. På morgonen framför tvn är de faktiskt nästan aldrig bråk om vad dem ska titta på. 

Förhoppningen är att våra tjejer ska växa upp och bli ansvarstagande vuxna, fina medmänniskor. Att dem ska våga vara dem, säga sina åsikter. Vi kommer alltid vara där i bakgrunden, se på, stötta, älska och vara stolta över de dem väljer att göra. 

© 2019 Sarahs livsstilsblogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång