Ringen och Bio

09.10.2019

Igår var vi på bio med min mamma. Tjejerna var hos sin pappa och Oscars tjejer var hos hans föräldrar. Fick veta att det har varit väldigt svårt att få komma iväg på något med mamma då dem behöver ha dubbelassistans när dem ska iväg. Vilket tar både tid och energi att ansöka om. Gav förslaget att jag/vi kunde följa med på bio, då är vi ju ändå två om det skulle hända något. Sagt och gjort, vi beställde biljetter och taxi i lördags och igår kväll kom vi iväg. Mamma ville se IT del 2, vilket vi gjorde. Oscar hade inte sett första så den kollade vi på i förrgår, jag somnade dock. :P Det var väldigt kul att komma iväg med mamma i alla fall. Märktes att hon var glad! Är så glad att Oscar följde med också, skönt att hålla någon i handen när det är läskigt, hann också äta mat på ett favoritställe innan, mysigt <3

Beställde ringen för ett tag sedan, dröjde nog ca 1,5-2 veckor innan den kom. Har kollat på ring länge men inte beställt, dels för storleken och sen utseendet. Hade varit inne i en butik i Borås och kollat, hittade en favorit där så det blev att vi letade runt på nätet och hittade en som kändes bra. Hämtade den förra veckan, lite nervös när jag öppnade förpackningen men där var den, så vacker, elegant och perfekt! Den passade jättebra på fingret och såg så fin ut. Oscars mamma tyckte också mycket om den. 

Veckan som varit har vi fastställt menyn till bröllopet, både den veganska och vanliga. Vi har köpt tyg till barnens klänningar, så nu ska jag bara sy 4 klänningar till utöver min egen men det borde gå bra så länge jag får tid till att sätta mig med det, det händer en del grejer i helgen och nästa vecka. I helgen ska vi till Göteborg på förmiddagen, jag ska på klassfest på kvällen. Nästa vecka har vi verksamhetsplaneringsdagar med jobbet, Onsdag till torsdag, då ska Oscar vara med mina tjejer själv, Alla är förberedda, kommer säkert gå hur bra som helst men lite jobbigt när jag känner att jag vill vara hemma med dem. På fredagen sen ska jag och mina tjejer åka till Kungsbacka för att träffa mina systrar, ska bli kul. :)
Känner bara lite ångest över att jag och Oscar inte kan vara med varann då men det är nog inte dumt med lite tid ifrån varann heller. Lördagen kommer jag ju hem efter att vi varit hos mamma en sväng. <3 Ska bli kul att alla kusinerna får träffas lite. Så det är full rulle här en period, skönt med saker planerat men jag vill helst av allt vara med Oscar typ hela tiden, vill inte åka ifrån honom eller barnen.
Det bästa som finns är att sova jämte honom, jag somnar alltid omfamnad av honom. <3

© 2019 Sarahs livsstilsblogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång