Mitt i veckan

25.09.2019

Onsdag idag, mitt i veckan. Igår åkte mina tjejer till din pappa. I måndags var det föräldramöte, sjukt lite föräldrar som var där. Kanske dåligt informerade, som jag var och även tjejernas pappa. Vi var där iaf, fick massor av information om skolan, eleverna och lärarna. Tanken är att dem ska bygga om skolgården, göra i ordning med barnens önskemål som utgångspunkt. Jag tror det kommer bli jättebra. Jag var där och mätte in alltihop innan semestern. Kul att få vara en del av de. Igår var även Oscar på föräldramöte för sina barn. Hade gått bra också vad jag förstod. Det är ju en del nytt då hans stora tjej börjat förskoleklass precis. Jag var därför hemma med hans tjejer igår, fixa lite mat, kollade film och gjorde i ordning för sängen. Vi läste en bok som den stora tjejen hade fått med från skolan. Ganska lugnt var de, alltid lugnare med bara två. Det är dock två ganska bestämda tjejer, precis som mina, så det är inte svårt att tänka sig hur det är när vi har alla där :P Gick väldigt bra iaf, provade lite ytterkläder innan Oscar kom hem så nu har vi ganska bra koll på vad som behövs inför hösten/vintern. Alltid massa pill och grejande med det där. Ganska roligt när dem själva vill testa, den lilla tjejen som brukar vara lite bråkig med kläder verkade tycka det var roligt. :) Oscar hann hem innan dem la sig så han fick natta dem.

Jag gick ner till köket och satte mig vid symaskinen, hade klippt ut mönster till en klänningen vi tänkte göra till tjejerna inför bröllopet. Dem ska vara med vid vigseln men inte resten av kvällen. Den blev jättefin, lite längre dragkedja och kjol, ett annat tyg såklart, tänkte dem ska få välja något själva, men att det är den modellen jag ska göra. Nu när jag har gjort klänningen en gång så är det lättare att göra några till. Min klänning är inte riktigt klar än men snart så, det är lite detaljer kvar som ska fixas och jag känner egentligen ingen stress med den, det är ändå ca 2 månader kvar. Tiden enligt min planering kommer ordna sig. 

Här är en bild på klänningen jag sydde, det kommer bli den modellen, lite annorlunda vid kjolslutet och färgen som tidigare nämnt såklart ;)

© 2019 Sarahs livsstilsblogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång