Klänningen

17.09.2019

Har äntligen börjat lite med min klänning som jag ska ha på mig. Det tar tid och energi. Måste tänka till ordentligt. Sydde ju en kladd innan sommaren som jag var nöjd med, den var dock sydd av gardintyg och något annat jag hade liggandes. Nu blir det ju den riktiga klänningen som ska sitta på, den dagen! Känns overkligt, nu är det inte långt kvar heller. Längtar efter den dagen <3

Här är spetsen som kommer bli överdelen. Tanken är en överdel i spets med v-form fram och i ryggen. Sen kommer det bli ett slätt tyg nertill, mer figursydd. 

Hade min barndomsvän över för att greja med låten jag tänkte göra till Oscar och nu har vi planerat färdigt i stort med ackorden. Nu ska jag träna på sången och texten. Kommer bli så bra tror jag <3

Oscar håller på att träna inför sin halvmara som han ska göra om två veckor och funderar säkert över sitt tal. Pratade också med pappa som var pepp på den här dagen, han såg fram emot det.

Helgen spenderades hemma i lugn och ro, har varit sjuk och är fortfarande inte riktigt bra. Var ändå hos Oscars föräldrar, hans pappa var också lite sjuk. Det är ju väldigt kravlöst där så det var skönt att sitta där. Vi var där både fredag och lördag. Satt framför kaminen med lite vin.

I fredags bilade Oscar bort det sista vid ingången till huset. Jag klippte gräset medan han pillade med de. Rogivande att sitta på åkgräsklipparen och lyssna på musik. Gick en promenad i svampskogen också på kvällen. Det är nog bra att röra sig lite fast jag kände mig hur orkeslös som helst. I lördags tänkte jag att vi ändå behövde en mysig frukost tillsammans, speciellt nu när jag varit dålig och konstig i kroppen så jag gick upp före Oscar, bakade lite bröd och stekte kantareller. Vi satte oss i fåtöljerna under filtar, öppnade fönstret för solen, friska luften och fågelsången. Tog fram carcassonne och spelade de. Hur mysig frukost som helst! <3 Blev ytterligare en svamptur i skogen fast med Oscars pappa, hans stora intresse. Man blir trött fort även om man går sakta med ögonen i backen men det var kul att få lära sig mer, märks att han tycker det är roligt. Många andra som plockar svamp. 

Blev en svamppromenad igår också, då var jag dock helt slut redan innan vi gick ut men blev på lite bättre humör när vi äntligen hittade en hel del gula kantareller, har mest hittat trattkantareller. Hittade lite Karl-Johan som jag använde för att göra en quinoa-burgare med hemgjord vegansk majonnäs till Oscar när han satt hemma och jobbade på kvällen. Den kommer få ett eget inlägg.

Hoppas er helg var bra! Min var bra som sagt men präglades av en outhärdlig trötthet. Känns så jobbigt när jag varit trött konstant, låg i soffan mellan varven. Kändes ändå bra att röra på sig lite även om jag blev mer trött efter det. Får hoppas detta går över snart. Det värsta är nog den här nedstämda känslan, när man inte känner sig glad direkt, mest som att känslorna är nollade typ, fast ändå rätt lätt för att bli ledsen. Idag är jag på jobbet igen och tjejerna kommer. Längtar efter dem <3 

© 2019 Sarahs livsstilsblogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång