Helg för trötta vuxna

11.10.2019

Idag åker Oscars tjejer till sin mamma och kommer igen om en vecka. Inga barn den här helgen alltså, det blir ganska lugnt med andra ord förutom typ i morgon lördag då vi har hela dagen fylld med saker. En sväng till Göteborg med Oscars föräldrar på förmiddagen och sen klassträff på kvällen. Känns nervöst som sagt men det blir säkert bra.

Igår sydde jag nästan klart klänningen jag ska ha på mig. Det är fållen längst ner som ska sys och lite annat småpill. Har börjat med Oscars stora tjejs klänning, dem fick ju välja tyg förra helgen allihop, kommer bli någon typ av prinsess-liga känns det som men kul att dem får välja själva ändå. :) Så jag visade henne den i morse, ungefär hur den kommer se ut, hon konstaterade att den kommer bli skön att ha på sig, och den var fin! <3 Får försöka fixa lite så Oscar kan klippa tygbitar till alla tjejernas klänningar så får jag sy ihop dem. 

Vi är i vilket fall som helst ganska trötta, det har varit en del den här veckan som tagit energi samtidigt som det funnits saker som gett otroligt mycket energi också. Det är ju inte alltid lätt att vara pappas nya tjej även om jag känt hans barn sen dem föddes. Varken lätt för dem eller mig, vi måste ju alla visa varandra respekt och hänsyn. Det gäller att ha tydliga gränser och rutiner, framför allt när alla 4 är hos oss. Då är det mycket ljud och grejer som händer, mycket roliga saker men även energikrävande. Fick i varje fall en fin teckning av Oscars stora tjej med ett hjärta på som jag blev väldigt glad för. Det känns viktigt för mig att dem känner att jag också finns där om det skulle vara något lika väl som jag vill att mina tjejer ska känna så mot Oscar. Vi alla behöver känna oss behövda och omtyckta. Det blir lätt uppdelat när vi har alla barnen samtidigt men nu när vi delat upp det mer är det lättare och roligare att lägga tid på varandras barn. Eftersom dem inte valt situationen är det viktigt att vi tidigt lär oss respektera varandra, förhoppningen är ju ändå att vi alltid ska vara där för varann. Jag upplever det ändå lättare att umgås med hans tjejer än han med mina. Mina tjejer är nog mer vana vid att förlita sig på oss föräldrar eftersom vi inte har tillgång till andra familjemedlemmar på samma sätt som Oscars har. Vi har ju lite olika uppfostringssyn också, vi tar olika hårt på olika saker. Vi pratar om det hela tiden, vad som är viktigt för oss och hur vi ska ta oss vidare i vissa konflikter osv. Tanken är att vi ska vara enade i åsikter kring barnen eller åtminstone stå upp för varann när vi tagit ett beslut gentemot barnen, även om vi inte håller med. Det visar ju också barnen att vi litar på varann, att vi kan ta bra beslut. Jag erkänner ändå att jag ibland är dålig på den punkten men det pratar vi också om och det vill jag verkligen förbättra, annars finns risken att barnen ifrågasätter och inte lyssnar på den föräldern som alltid blir ifrågasatt av den andra. Så vill jag inte ha det. Behöver man ifrågasätta är det bättre att ta det vid sidan om när barnen inte hör.

Sista arbetsdagen i varje fall för den här veckan, veckorna har gått ganska fort. Känns speciellt nu när bröllopet närmar sig. Det är typ 1,5 månad kvar. Vi har Oscars ring att fixa, kläder till honom, skor, lite skyltar, tjejernas kläder, kolla genom gästlistan osv. Min kompis som hjälper till med min låt till Oscars måste också bli klar så det är lite i görningen nu... Ska skicka in papper för efternamn också, det är påskrivet iaf.

© 2019 Sarahs livsstilsblogg. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång